Samen voor een Betere Strijd

Naar aanleiding van deelname aan Alpe D’Huzes 2018 (zesmaal de Alpe D’Huez beklimmen, waarbij zoveel mogelijk geld wordt opgehaald voor stichting KWF) ter nagedachtenis aan Jaap de Wit, is het idee geboren om tweejaarlijks een dappere strijd aan te gaan met een allesomvattende lichamelijke en mentale uitdaging.

Vanaf 19 december 2021 is Stichting de Dappere Strijder aangeschreven als algemeen nut beogende instelling (ANBI), die zich inzet voor jongeren en jongvolwassenen die een dappere strijd voeren tegen een (nu nog) ongeneeslijke ziekte.

Tweejaarlijks zullen afgevaardigden vanuit Stichting De Dappere Strijder de strijd aangaan met een allesomvattende lichamelijke uitdaging, waarbij de volledige opbrengst naar een goed doel (onderzoek naar levensbedreigende ziektes voor jongeren en jongvolwassenen) zal gaan.

100% van de opbrengst gaat naar wetenschappelijk onderzoek naar levensbedreigende ziekten.

Afgevaardigden van Stichting De Dappere Strijd dienen zelf de kosten rondom de allesomvattende uitdagingen te financieren, denk hierbij aan reis en verblijfskosten.

Benieuwd naar het jaarverslag van 2022? Klik hier.

"Iedere twee jaar gaan wij een fysieke en geestelijke uitdaging aan die in schril contrast staat met de dappere strijd die zij voeren of hebben gevoerd."

Visie en missie

Stichting De Dappere Strijder is opgericht om bij te dragen in de transitie van een oneerlijke dappere strijd voor velen, naar een haalbare strijd voor allen! Een stichting die zich inzet voor jongvolwassenen die een dappere strijd voeren tegen een (nu nog) ongeneeslijke ziekte.

Kernactiviteiten

Door deel te nemen aan allesomvattende mentale en lichamelijke uitdagingen (zoals het fietsen van de Elfstedentocht van 240km) wordt door middel van donateurs en sponsors zoveel mogelijk geld opgehaald, waarbij 100% van de opbrengst naar onderzoek tegen levensbedreigende ziektes gaat.

Bestuur

Stichting De Dappere Strijder is een ANBI-stichting zonder winstoogmerk. De stichting neemt geen personeel aan en de bestuurders van de stichting ontvangen ook geen vergoeding voor hun werkzaamheden. Het bestuur bestaat uit:

• Giel Bos
  • Jop de Wit